Afternoon Teaのパッケージデザイン、TV番組「しまじろうのわお!」オープニングイラストレーション、しまじろうクラブアプリ ぷち English / ぽけっと Englishの舞台・衣装・小道具デザイン、トヨタ自動車のトヨタカレンダーなど、イラストレーターの枠を越え活動する利光春華による約2年ぶりの個展です。
本展では幻想世界で展開される「ある1日(a day)」を、繊細なタッチと柔らかな色使いで表現します。不思議な世界の植物や動物たちの物語が描かれています。鮮やかな色彩が幸せな気持ちにさせてくれる利光の作品を是非ご覧ください。
Afternoon Tea package design, TV program "Shimajiro no Wao!" Opening illustration, Shimajiro club app Petit English / Pocket English stage, costume, prop design, Toyota Motor's Toyota calendar, etc. This is the first solo exhibition in about two years by Haruka Toshimitsu.
In this exhibition, "a day" developed in the fantasy world will be expressed with a delicate touch and soft colors. The story of plants and animals in a mysterious world is drawn. Please take a look at Toshimitsu's works that make you feel happy with their vivid colors.
利光 春華 (Haruka Toshimitsu)
1983年生まれ。2004年 東洋美術学校グラフィックデザイン科を卒業後、アパレル会社に勤務。アパレル会社勤務時からイラストレーターの活動を開始。東京コレクション MULTIPLE MARMELADE 2005 S/S で発表された、アパレルブランドのショービジュアルに携わる。2008年退職後、イラストレーターとして独立。
水彩・アクリル画を得意とし、独特のカラフルなタッチで幻想と現実の混在を表現。主に女の子 / 動物 / 植物がモチーフ。
商業施設 / 映像 / 雑誌 / 書籍の装丁 / パッケージデザイン / ファブリックデザインのテキスタイルなどにイラストを提供。
近年はイラストレーションに留まらず、舞台・衣装・小道具など、独自の世界観を作り込むディレクターとして活動。
Haruka Toshimitsu was born in Japan. After graduating from technical college, worked for an apparel company. Started her career as an artist while working at an apparel company. Involved in the show visuals for apparel brands presented at Tokyo Collection “MULTIPLE MARMELADE 2005 Spring / Summer”. Taking this as an opportunity she retired from the apparel company and became independent as an illustrator.
She has many major corporate clients in Japan such as fine arts / commercial facility installations / video production (Music Video) / magazine illustrations / book covers / package design / brochures / fabric textiles / web page design and so on.
She loves watercolor and uses it. She expresses the gap between fantasy and reality. She colorfully expresses adorable girls / animals / botanical arts and cuts out fragments of the story as fine art. On the other hand, her great sense of balance is good at optimizing art and commerce. Her main target, a well-educated and high-disposable income female. She is constantly exploring and providing the visuals they seek.
In December 2017, the first visual story book “Ribbon” was published. Since then, she has been active as an art director who creates her own world view such as stage, costumes, props, etc., not limited to her illustrations.